Видео
WEC. «Пежо» показала гиперкар Магнуссена, ди Ресты и Верня на сезон-2022
«Пежо» представила машину для выступлений в чемпионате мира по гонкам на выносливость в классе гиперкаров.
Пилотировать «Пежо» 9X8 в 2022 году будут экс-гонщики «Формулы-1» Кевин Магнуссен, Пол ди Реста, Жан-Эрик Вернь, а также Лоик Дюваль, Густаво Менезес и Миккель Йенсен.
Характеристики машины
- Длина: 5 м
- Ширина: 2,08 м
- Высота: 1,18 м
- Колесная база: 3,045 м
- Силовая установка: 2,6-литровый мотор V6 мощностью 500 кВт (680 л.с.) + гибридная составляющая (200 кВт)
WEC. Магнуссен, ди Реста и Вернь выступят за «Пежо» в классе гиперкаров в 2022-м
🏎Все о «Формуле-1» в ваших соцсетях:
Facebook | ВК | Twitter | Telegram | Instagram
Фото: сайт «Пежо»
Источник: сайт «Пежо»
Ну и размер как у представительского седана:)
During the recent FIA Endurance Commission meeting, the governing body of world motor sport has approved several changes to the technical ruleset of the Le Mans Hypercar category, destined as the top class of the FIA World Endurance Championship next season.
The changes focus on three key areas: power, weight and the control of the aerodynamic performance. The maximum power of Le Mans Hypercars has been brought down from the initially planned 585kW to 500kW. Along with the reduction in power, came a decrease in the minimum weight of the cars, from 1100kg to 1030kg.
The frontal surface area of the car may not be below 1.6 m2, while "as viewed from above, from the side, and from the front, the bodywork must not allow mechanical components to be seen, unless explicitly authorised by the present regulations, or if respecting the original car design." Movable aerodynamic elements are prohibited.