An Exclusive Look at Maria Sharapova’s Sugarpova Campaign
BY MARIA SHARAPOVA | HAUTE AMBASSADORS | JULY 11, 2016
It’s been both challenging and fun for me to flex a new set of muscles off the court over the past few years. As Creative Director of Sugarpova, I’ve had a hands-on role in creating and selecting candy types and flavors for my gummy collection and, over the past year, I traveled the globe looking for the perfect partner to help get our line of chocolate together. I was thrilled to find Baron Chocolatiers and even more thrilled to see all the planning and research come to fruition recently with our Sugarpova Premium Chocolates launch in Chicago. Anyone who knows me knows that I have a big sweet tooth, and I’m so happy to share these little indulgences with everyone now!
Being a business owner is a lot like being a professional athlete: it takes a lot of focus, dedication and, frankly, a team of people to help make it the best it can be. And that’s exactly the case with our latest ad campaign, which we shot a few months back in Beverly Hills. Our internal marketing team and creative agency worked tirelessly for several months to create the right mood and inspiration for it.
In true form, I was very hands-on with all aspects of the shoot— from working fearlessly with my glam team (stylist Petra Flannery, hair stylist Adir Abergel and makeup artist Kara Yoshimoto Bua) and getting the wardrobe and look just right, to meeting with our creative agencies Red Antler and Packouz to plan campaign components.
It was a two-day shoot that took several months to put together (magazine spreads make it seem so effortless and easy, right?). The creative team and photographer Kimberly Genevieve arrived to the private Beverly Hills residence on Day 1 to get everything prepped and set for a full Day 2 of shooting.
I loved our set. We were searching for a location in an existing home that felt very open, airy and natural. Specifically, the entire theme of the shoot was meant to spotlight the ‘House of Sugarpova’—both a literal and figurative house full of things that inspire me creatively. We wanted to ensure that the overarching ‘lifestyle’ feeling was communicated throughout, and I think the team really achieved that.
Any time I get to spend the day amongst my friends is a good day. I just love my team! Layer in the added benefit of working with gummies and chocolate and it’s just a slam dunk. Between shots, you can bet there was lots of laughing, fun and, yes, I may have nibbled on a few of the props throughout the day.
Can you blame me?
http://hauteliving.com/2016/07/an-exclusive-look-at-maria-sharapovas-sugarpova-campaign/616935/
HQ:
https://photobooth.cdn.sports.ru/preset/post/c/bf/5f451d16040309fe3cd61405205fa.jpeg
https://photobooth.cdn.sports.ru/preset/post/c/bf/5f451d16040309fe3cd61405205fa.jpeg
https://photobooth.cdn.sports.ru/preset/post/c/bf/5f451d16040309fe3cd61405205fa.jpeg
https://photobooth.cdn.sports.ru/preset/post/c/bf/5f451d16040309fe3cd61405205fa.jpeg
https://photobooth.cdn.sports.ru/preset/post/c/bf/5f451d16040309fe3cd61405205fa.jpeg
>
ЛИЧНЫЙ ВЗГЛЯД НА КАМПАНИЮ МАРИИ ШАРАПОВОЙ «ШУГАРПОВА»
Это было одновременно и вызовом и удовольствием для меня, приложить свои усилия где-то за пределами теннисного корта, в последние несколько лет. Я играла сразу две роли - создателя разных видов конфет и вкусов для коллекции жвачки, и в прошлом году, я разъезжала по всему миру, подыскивая идеального партнёра для совместного производства шоколада. Я переживала стараясь заполучить Барона Шоколатье и переживала даже больше чтобы увидеть все планы и разработки для мероприятия по запуску на рынок Шугарпова Премиум Шоколад, которое недавно прошло в Чикаго. Все кто меня знают, знают, что я страшная сладкоежка и я счастлива возможности поделиться этой своей маленькой слабостью со всеми.
Быть бизнесменом, во многом тоже, что быть профессиональным спортсменом: это требует концентрации, самоотверженности и, честно говоря, команды людей, которые помогут тебе делать своё дело наилучшим образом. И это в точности про нашу недавнюю рекламную кампанию, которую мы проводили несколько месяцев назад в Беверли Хиллс. Наш собственный маркетинг и наёмное креативное агентство работали не покладая рук несколько месяцев чтобы создать правильное настроение и настрой.
На самом деле, я получила большой практический опыт во всех аспектах проведения сессии – начиная со смелых экспериментов с моей командой стилистов (стилист Петра Фланнери, парикмахер Адир Абергел, и художник по гриму Кара Ёшимото Буя) и заканчивая подбором гардероба и правильного образа, работая с креативными агентствами Red Antler и Packouz чтобы спланировать все компоненты кампании.
Это была двухдневная кампания которая потребовала несколько месяцев чтобы свести всё воедино (в журнальном развороте это кажется таким лёгким и непринуждённым, правда?). Креативная команда и фотограф Кимберли Женевьев прибыли в частную резиденцию в Беверли Хиллс в Первый день кампании чтобы получить все заготовки и декорации для всего Второго дня сессии.
Я люблю наши декорации. Мы исследовали обстановку реального дома, который давал ощущение очень открытого, просторного и естественного. Конкретно, тема в целом, была посвящена образу «Дом Шугарповой» - дом, в прямом и переносном смысле, был наполнен вещами которые меня вдохновляют на творчество. Мы добивались всеобъемлющей передачи ощущения «стиля жизни» пронизывающего весь объём, и я думаю, моя команда справилась с задачей.
Всегда когда я провожу время в окружении моих друзей это здорово. Я просто обожаю мою команду. Дополнительное преимущество даёт работа с конфетами и шоколадом, и это просто беспроигрышный вариант. Между сессиями, можно заключать забавные пари, веселиться и да, я могу полакомиться кое-чем из «реквизита» в течение дня.
Вы можете осудить меня за это?